Berching...

Det är ju sagt att jag ska ta det lite lungt och bara cykla när jag känner för det under en tid framigenom, allt för att samla både mental och fysisk kraft till att försöka få ett hyfsat avslut på säsongen efter alla problem inledningsvis. Idag kände jag verkligen för att träna för det är ju inte så att jag är trött på cyklingen direkt och här nere är det lätt att få upp inspirationen på topp i och med alla nya miljöer. Nu har jag cyklat två dagar i rad med först ett lugnare landsvägspass igår på ett par timmar, under den första timmen igår kändes det lite irriterat i luftrören men sedan släppte den känslan. Idag cyklade jag längs kanalen vi bor vid en och en halv timme söderut med fem stycken inlagda 30 sekunders maxspurter, jag lyckades komma upp en bra bit över tröskelpuls på samtliga spurter vilket är riktigt bra för mig med tanke på den korta intervalltiden. Inga problem med luftrören heller vilket var mycket glädjande...

Vändpunkten hemåt igen blev vid den gamla byn Berching med anor från 1300 talet, men först efter en riktigt fin godfika på torget mitt inne i centrum. Cyklingen tillbaka gick i lungt distanstempo och nu sitter jag här och är riktigt nöjd med mig själv. Imorgon drar vi vidare söderut men exakt vart det bestämmer vi ikväll när vi kollat in de senaste väderrapporterna...

Berching, en riktigt mysig medeltidsby omgiven av en mur med portar in från alla fyra väderstreck...

Godfika inne på torget...

På vägen hemåt igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback