3x6x40/20...

Kort, hårt och effektivt, ja så kan man väl sammanfatta morgonens trainerpass nere i garaget. 3 stycken 6 minuters block med 40/20, dvs 40 sekunder över vad som är bekvämt och 20 sekunder vila. Det känns i benen vill jag lova... 

Tillbaka på ruta ett, ja så kan man väl sammanfatta mitt besök hos doktorn där jag hoppades få ordning på mina luftvägsproblem framförallt under pollensäsongen. Dagens provtagning och utredning visar att jag INTE är allergisk mot pollen, däremot har jag väldigt känsliga luftrör och i samband med kall luft eller mycket pollen i luften så utvecklas ansträngningsastma som ställer till det för mig. Nu har jag använt Bricanyl och Pulmicort under några år och om det hjälper är svårt att säga, helt opåverkad blir jag iallafall inte av mina besvär och det enda som återstår att testa är en annan inhalator som innehåller Ventolin. Det är egentligen likartade mediciner men tydligen kan effekten upplevas olika beroende på person så det är väl lika bra att ge det ett försök...

Så här ser ett 3x6x40/20 pass ut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback