På bättre tankar...

När jag vaknade tidigt imorse gjorde jag det med insikt om att jag redan bara några dagar efter att ha kommit hem håller på att gå ifrån min ursprungliga plan om hur vårens och försommarens träningsupplägg var tänkt. Snabbt kom jag på bättre tankar och ställde in dagens distansrunda till förmån för en vilodag istället. 
Sedan tog jag mig i kragen och skrev ner på papper ett specifikt upplägg enligt dom tankar jag haft om hur jag vill lägga upp försäsongen.

 Nu har jag då en detaljerad träningsplan som sträcker sig fram till Billingeracet och det vore väl själva fan om jag inte kan skärpa till mig nu och följa min känsla om vad som är rätt upplägg. Betydligt förre timmar är vad som väntar men också betydligt fler och hårdare intervallpass. Med den grunden jag har med mig från mina fyra månader i Thailand behöver jag inte mer än några få underhållande distanspass fram till Billingeracet.

Jag har också gjort en preliminär tävlingsplanering med dom race jag kan tänka mig att köra, jag kommer inte att köra allt på listan utan det är bara en "önskelista". Beroende på hur pollensäsongen påverkar formen och motivationen kommer jag bestämma mig allteftersom exakt vilka tävlingar det blir.

Så här ser önskelistan ut

23/4 varbergs MTB
30/4 Dalslands XC
14/5 billingeracet
28/5 högaliden Hjo
5/6 cykelrallarn
18/6 BCA racet 1
19/6 BCA racet 2 
9/7 MTB Marathon EM masters Österrike
16-18/7 MTB SM
30/7 Alingsås MTB challenge
31/7  Alingsås MTB 
8/8 finnmarksturen
27/8 IKHP MTB
28/8 Hallby MTB
3/9 Bockstensturen
11/9 MTB Marathon SM
17/9 Mölndal XC
18/9 Master XC
24//9 Ulricehamn 

Jag kommer som synes inte att satsa totalt på någon cup utan har valt ut lite roliga tävlingar som jag gillar, mestadels i närområdet. Några har dock lite högre prioritet och om jag inte får allt för stora problem med allergier så är den största målsättningen självklart att prestera bra på Marathon EM i Österrike, MTB SM i Värnamo och Långlopps SM i Ånnaboda.

Det blev en tidig morgonpromenad med hunden istället för distanspass idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback