Recovery ride...

Nu är det bara totalt åtta dagar kvar här nere och nedräkningen har börjat på allvar, nästa måndag ska allt packas ner och huset stängas och på tisdag morgon flyger jag hem. Detta innebär sju aktiva dagar, det finns inte tid att vila sista veckan, vila får jag göra hemma i kylan istället. 

Dagen efter ett hårt race är man väl inte så pigg i benen alltid men ett tvåtimmars återhämtningspass på lätta växlar orkar man alltid, idag njutandes som tjuren Ferdinand av värmen och alla underbara dofter längs vägen. Ja nu gäller det att suga i sig solenergi som räcker några veckor när jag väl är hemma igen för det ser tyvärr inte ut som våren är riktigt på gång ännu.

Sista tävlingen går ju på söndag och är ett riktigt roligt XC race nere i Thalang på Phuket, en varierad och kul naturbana med lite handbyggda svårigheter som extra krydda. Jag kommer att åka ner en dag i veckan för att köra in mig på varvet ordentligt, dessutom står två hårda intervallpass och ett distanspass på schemat och utöver det så ska jag hinna med lite fix med huset innan jag stänger igen. Lite bad måste ju också hinnas med, ja ni förstår att det är mycket nu va. Ska nästan bli skönt att få komma hem och vila lite 😉...

Dagens runda tog mig upp genom gamla Takua pa, det är lite lugnare där en måndagsmorgon jämfört med en söndags eftermiddag då det är matmarknad längs med hela huvudgatan...

När jag kom hem igårkväll hade sonen Charlie med Mathilda och deras vänner redan åkt till flygplatsen för hemfärd, dom lämnade ett fint meddelande efter sig...

Helt ensam är jag dock inte, vi har ju fått en ny inneboende som funnit sig väl tillrätta. Jag får väl köpa kattmat som räcker i åtta månader och be Kaow som hjälper oss med trädgården när vi inte är här att mata katten varje dag om det är så att han stannar efter att jag åkt hem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback