Resten av veckan...

Då vart dagens pass avklarat, jag hade en seg känsla i benen men presterade på topp ändå på mina 3x15 minuters intervaller. Lustigt det där med hur puls, känsla och resultat kan vara så olika från gång till annan, det ska bli intressant att börja med wattmätning när jag kommer hem och få ytterligare ett värde att jämföra med.

Resten av veckan då, jo imorrn är det vila igen för då väntar årets fiskeäventyr. Sedan blir det 3x15 minuters intervallpass på fredag, på lördag åker vi till Surathani för registrering och en liten koll av tävlingsvarvet och sedan på söndag är det då dax för race igen.

Lite om söndagens tävling då, det är ett långlopp som sponsras av polismyndigheten i Thailand till förmån för nåt välgörande ändamål som jag inte riktigt vet vad det är. Banan ska vara platt som en pannkaka och det slutar ofta med stora klungspurter.

Jag hade tänkt köra i H-40 för att få tävla den långa distansen på 120 km men nu blir det inte så, H-50 och 70 kilometer är vad som gäller för mig på söndag. Varför detta då ??. Jo det är så att jag blivit inhyrd som cyklist i ett av alla polislag som ställer upp, då polisen är huvudsponsor så uppmanas alla polisdistrikt i landet att delta med ett lag om fem cyklister. De som gör detta får boende och alla omkostnader betalda. En av mina cykelkompisar Noi jobbar som polis i närliggande kapong distriktet och har frågat om inte jag kunde tänka mig att köra för dom och det gjorde jag ju gärna. Först var tanken att jag skulle köra den långa distansen men när cheferna på stationen fick höra att jag skulle tävla för dom så fick jag omedelbart nya "stallorder". Det är tydligen stor prestige på spel mellan de olika polisdistrikten och dom ville ha åtminstånde en garanterat "säker" seger i teamet så därför anmälde dom mig i min egen klass. Nu fick man ju inte så lite press på sig så jag hoppas verkligen jag kan leverera på söndag, kommer jag inte hem om två veckor så gick det väl åt pipsvängen och jag sitter inlåst i ett mörkt rum någonstans...

Söndagens tävlingströja...

Bra med prispengar på söndagens race i ALLA klasser, då det är ett långlopp så finns inga ungdomsklasser utan det börjar med open som är lika med elit, sedan följer alla veteranklasserna både herr och dam. Jämför man prisnivån här med den i Sverige så kan man säga att ett thailändsk tusenlapp motsvarar en svensk tusenlapp och då förstår ni hur bra med prispengar det delas ut. Detta är inget ovanligt utan snarare tvärtom, nästan alla race har prispengar till dom tre första i ALLA klasser och på just söndagens race så är det 1000 bath från 4: e och ända ner till 10:e plats 
👍👍👍

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback