Thalang MTB XC course...

Då har jag varit nere och provkört helgens tävlingsvarv tillsammans med ett gäng mycket goda cykelvänner, själv blev jag upplockad tidigt imorse av Noi men vi var så många idag att vi fick åka ner i tre bilar för att alla skulle få plats.

Varvet som mäter 6,25 km kan väl förenklat delas in i tre delar, första tredjedelen består av smala singeltracks som slingrar/svänger likt förra årets SM varv gjorde på den nedre delen fast här går det i tät växtlighet/jungel. Sedan kommer ett parti bestående av en lång uppförskörning som brantar på extremt mycket på slutet och ner på andra sidan slingrar sig stigen lika brant utför med skarpa svängar och ett underlag av lös sand, här gäller det att hålla sig upprätt annars förloras mycket tid om man måsta kravla sig upp ur buskarna och tillbaka på stigen igen. Den tredje och sista delen är nästan uteslutande extremt snabbåkta singeltracks in mot varvningen igen.

Jag gillar varvet och tror att det gynnar min form och förmåga att cykla snabbt där det är snabbåkt, 6,25 km gånger fyra varv är det som gäller och åktiden kommer hamna på mellan 60-75 minuter. Det som oroar lite är väl värmen mitt på dagen när vi startar, det är riktigt hett nu på dagarna och det fläktade inte speciellt mycket inne på varvet idag när vi körde. Det blir extra viktigt att hålla koll på vätskeintaget, det är ett som är säkert...

Det stora fältet är start/mål området och varvet går ut och upp på kullen i bakgrunden...

Toys son ska också köra på söndag...

Här kommer farsan (Toy)...

Lite tveksamt inför utmaningen...

Men det gick bra tillslut...

Niemas problemas...

Lite picknick efteråt...

Thailändsk fika...

Såhär nöjda var vi efteråt...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback