Tvåtimmarrull...

 Vill inte slita ut mig fullständigt inför hemresan men vill inte heller låta bli att cykla de få dagar som är kvar. I tisdags och igår blev det ganska hårda pass. I förrgår körde jag distans och på söndag är det som sagt race, förövrigt får jag väl bara cykla ut och njuta av livet, precis så som jag gjorde ett par timmar imorse...

Jag gjorde nog en lite för snabb huvudräkning igår när jag skrev att tävlingstiden på söndag hamnar på mellan 60-75 minuter för oss gubbar. Nu när jag är lite klarare i skallen och tänker efter lite bättre så fattar jag ju att våra 25 kilometer på den banan i denna värmen inte tar några 60 minuter inte. Nä 75-90 minuter ligger nog närmare sanningen så det blir nog helt klart både jättejobbigt och jättesvettigt på söndag...

På måndag efter racet däremot, då blir det vila hela dagen och på tisdag flyger jag ju hem. Sedan gäller det att hålla igen och ta det väldigt lugnt veckan ut. Jag minns ju hur det tog en vecka att aklimatisera sig när jag kom hit i höstas och då var jag ändå inte sliten, nu har jag en tuff fyramånaders period bakom mig så det blir till att backa några steg och börja om lite lugnt och försiktigt, dels för att inte riskera att bli sjuk i samband med hemresan och dels för att kanske eventuellt kunna peaka ännu lite högre i sommar om nu mina allergiproblemen tillåter...

Lite grekisk yoghurt med cashwenötter efter morgonpasset...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback