Ute på hojjen igen...

Fortfarande lite täppt i näsan när jag vaknar på morgonen men för övrigt pigg  i kroppen och då är det svårt att hålla sig från cykeln. Det blev först en lugn tur på en timme med Madde och efter det drog jag till kransmossen och BCA:s tävlingsområde, där körde jag varvet en gång åt varje håll. Ett vänster och ett högervarv alltså och det kändes riktigt fint, jag pressade inte på allt för hårt men några pulshöjare blev det och känslan i skogen satt också där den skulle. Det var bara ett par små ställen med is och snö på varvet, för övrigt var det torrt och fint och fullt åkbart. Riktigt kul var det också att äntligen få cykla mtb i en svensk skog igen.

Nu har jag alltså varit igång lite försiktigt i två dagar efter förkylningen och det känns riktigt skönt att få röra på sig igen. Planen för veckan som kommer är att försöka få till tre riktiga träningspass i följd innan torsdag då jag är fullbokad hela dagen med jobb och lite annat fix och det därför blir en vilodag vare sig jag vill eller inte. Sedan blir det träning fredag, jobb/vilodag på lördag och träning på söndag. Nu hoppas jag att jag är på G igen...

Första svängen med Madde...

BCA varvet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback