Mtb distans...

Idag har jag vart ute och rekat en runda med lite långloppskaraktär, jag utgick från den sväng som jag och grabbarna cyklade igår fast jag provade några alternativa sträckor samt förlängde den lite och nu har jag grunden till en riktigt fin långloppsrunda klar. I nuläget är den ca 60 km och idag tog den tre timmar i lugn distansfart, det går att förlänga den lite och ytterligare några små alternativa delsträckor ska provas innan den slutgiltiga rundan spikas.   

Nu har jag några tuffa dagar med många timmar i benen bakom mig och två hela vilodagar är vad som väntar innan jag sticker ut och cyklar igen, så framåt torsdag blir väl nästa tillfälle att finslipa på min nya långloppsrunda. Det blir lunga pass både torsdag och fredag för att vara så fräsch som möjligt inför Billingeracet, så jag genar nog ut på torsdag till ett av ställena där jag ska kolla en alternativ sträckning annars blir det för långt så nära inpå racet är jag rädd.

Jag har känt mig stark nu de senaste dagarna och värmen har gjort att både kroppen och luftvägarna känns bättre så med lite återhämtning efter en tuff vecka så hoppas jag att jag kan växla upp och prestera bra till helgen. Jag har väl inga direkta resultatmål i nuläget utan i första hand vill jag genomföra racet med en kropp som fungerar som den ska, kan jag bara andas hela loppet utan problem så blir jag nöjd oavsett placering för då vet jag ju åtminstone att jag gjort mitt bästa...

Vid häggån strax norr om kinnarumma...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback