13:e November...

Det händer inte så mycket spännande för tillfället att skriva om så jag får väl hoppa fram lite i tiden och presentera vintersäsongens första race. Den 13:e november drar det igång med thanyapura cycleclassic nere på phuket, 115 kilometer landsvägsrace och i höst hoppas jag vara mer förberedd och aklimatiserad än förra året då min tävlingspremiär där nere var knappt ett dygn efter att jag landat på phuket. I år kommer jag dit åtminstånde en vecka innan och det är vad det brukar ta i tid innan man är helt aklimatiserad till både värmen och tidsomställningen.
 
Jag ser verkligen fram emot att komma ner igen och få träna strukturerat efter en plan utan att behöva ta hänsyn till vädret, nu behöver man kanske inte ta hänsyn till vädret här hemma heller om man är riktigt taggad och mentalt stark men riktigt där är jag inte för tillfället och då blir den optimala träningen lidande. Jag håller iallafall igång men jag tar dagen som den kommer och tränar det jag känner för just för tillfället, jag har kommit igång lite lätt med löpningen och yoga,core & styrka kör jag ett par gånger i veckan. Cyklar det gör jag när solen skiner och allt sammantaget så räcker det väl till för att jag inte ska rasa allt för mycket innan jag flyger ner till Thailand i början av November, väl på plats brukar det räcka med ett par veckor sedan för att komma igång riktigt ordentligt. Jag läste någonstans att träna i extrem värme ger samma effekt som höghöjdsträning för en del och jag är definitivt en av dom som känner en betydande skillnad i hur det känns och hur kroppen svarar när det gäller att prestera...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback