Bistert...

Regn, kyla och stormvindar, nån mer än jag som tycker hösten kom tidigt i år ?? Jag hoppas verkligen vi får tillbaka lite sommarvärme igen innan det blir för sent.
Förra veckan körde jag ju två kortare intervallpass nere i garaget och igår skulle jag egentligen ut och rulla ur benen efter finnmarksturen men vädret gjorde att jag stannade inomhus och gjorde ett yogapass istället, ganska bra det också för en stel kropp. Idag blir det också inomhusträning fast i form av intervaller på trainern, det stormar ganska bra ute så det känns säkrare nere i garaget, skitväder väntas imorgon igen så det blir väl inomhusträning även då. I allafall pass nummer ett för imorgon blir det dubbelpass, jag ska börja förbereda benen för lite löpträning som alternativ till cyklingen och imorgon kväll väntar ett första väldigt försiktigt joggingpass.

Jag kommer att ta det väldigt lugnt i början för att undvika problem med skador och tanken är att bara träna lugnare löpning med distanspuls, jag brukar alltid få problem med benen när jag springer hårdare pass men känner att det ändå är bra med nåt alternativ att ta till när det blir ruskväder. Jag är ju en sann solskenscyklist men samtidigt måste jag ju se till att få lite frisk luft även i höstrusket annars är risken stor att jag tokig...

Då går jag väl ner i min källare då...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback