Tillbaka där det började...

Jag fick sålt min mountainbike i lördags så helt plötsligt stod jag där utan hoj med tre tävlingar kvar att köra, med superb service från allebike löstes en tillfällig cykel i väntan på att 2017 års modeller byggs ihop. Jag kommer alltså köra allebike igen som ni förstår, en hardtail som troligtvis utrustas med sram xx1 Eagle gold och den nya sid gaffeln som kommer 2017. Beslut om exakt och fullständig utrustning tas under hösten...

Jag tror inte att jag har den åkstilen och tekniken som gynnas av en heldämpad cykel och vill hellre ha en betydligt lättare hoj istället, sedan får vi väl se om det gör mig snabbare eller inte...
Ett gott tecken är iallafall att på dagens första test av nya cykeln körde jag ett stravasegment på sex kilometer som jag kört ett antal gånger tidigare i år och trots att jag definitivt inte är i sommarens bästa form så körde jag 18 sekunder snabbare än någonsin förut...

Nu har jag också äntligen bokat mina biljetter till Thailand och avresan blir redan den 4:e november, den 13:e november blir det tävlingspremiär där nere och sedan får vi se hur många race det blir totalt i vinter. Jag kommer hem tillfälligt de första två veckorna i februari för att fira min son Charlie som fyller 25 år och självklart också för att träffa den lille nykomlingen i familjen. Sedan tillbaka söderut för att avsluta vintern med ytterligare fyra veckor i värmen...

Tillbaka där det hela började, på en hardtail...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback