På gång igen...

Idag har jag testat benen på en tvåtimmarsrunda i förmiddags och efter några sega första kilometer så släppte det plötsligt och den goa känslan är tillbaka igen. Efter ett tag ökade jag pulsen lite försiktigt och när även det kändes ok så drog jag på en tiominutare i tröskelzon, både pulsen och benen svarade som jag ville och hoppats på så efter dessa tio minuters tog jag det lilla lugna hemåt igen. Därmed friskförklarar jag mig själv och siktar vidare mot söndagens race...

Vad har jag för förväntningar och taktik inför racet då?? Ja uppladdningen har inte varit helt optimal och sista backen fem kilometer från mål är tuff så det gäller att ha en riktigt bra dag annars är man borta från pallen i ett huj...

Men... det är den där sista backen som normalt är min styrka, och på söndag ska vi köra den åt bägge håll då vi strax efter starten kör nerför just samma backe. Två kilometer med konstant 10-13 % lutning och många tvära serpentinvägar, om jag är bland dom bästa uppför i H-50 klassen så är jag definitivt DEN BÄSTA utför så redan där nere på platten en mil efter start kan det vara så att jag är ensam i spets. Lite väl tidigt tycker jag nog om det inte är så att H-40 startar bara någon minut före oss, detta vet jag inte ännu men om det blir så, ja då har jag ett kanonläge att hoppa från grupp till grupp i den troligtvis väldigt utspridda klungar och när jag nått så långt fram jag orkar så är det bara att åka med till mål. Detta är fullt genomförbart om startgruppen innan inte startar mer än några minuter före oss.

Visst finns det starka gubbar även i Thailand men som den första milen ser ut så gynnar det definitivt mig bäst och även om jag får någon/några gubbar med mig så ska vi ju upp i backen igen strax innan mål så blir det inte en pallplats till slut så blir jag besviken...

Lunch ride...

Dagens testrunda för att se hur "systemet" fungerar efter några halvkrassliga dagar...

Alla tröjor tvättade, det blir svårt att välja på söndag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback