& nu då...

Ja vad händer nu då ?? Resten av säsongen står för dörren och mina planer är följande...
På fredag avgörs veteran SM på landsväg och där ska jag köra linjeloppet sedan blir det finnmarksturen helgen efter det. Fyra veckor senare kommer Bockstensturen direkt följt av långlopps SM i ånnaboda och sedan i slutet av september avslutar jag med Västgötaloppet. Inte så mycket kvar alltså här hemma i Svedala men så väntar ju en lång landsvägssäsong i vinter nere i Thailand, och det är där jag kommer lägga mitt krut fortsättningsvis...

Jag har äntligen insett och accepterat hur verkligheten ser ut här hemma med återkommande luftvägsproblem under stora delar av säsongen samt också hur utvecklingen dragit iväg i fel riktning vad det gäller XC racens karaktär för att jag ska tycka det är roligt att hålla på med den disciplinen i fortsättningen. Däremot känner jag att när allt fungerar i kroppen så kan jag fortfarande köra bra på långloppen så det kommer jag fortsätta med, men det blir inte varenda lopp i kalendern utan mer som ett mindre antal utvalda roliga "träningstävlingar" för att hålla flåset uppe under sommarhalvåret som alltså fortsättningsvis blir min uppbyggnadsperiod inför Thaisäsongen

Efter en månad i höga berg är jag tillbaka i den svenska skogen igen, nu ska först landsvägs SM avverkas och sedan ser jag fram emot de tre avslutande långloppen i cupen. Speciellt Bockstensturen som jag missat de två senaste åren pga sjukdom...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback