Tillbaka...

Hej och välkommen tillbaka till mig själv får jag väl säga såhär efter en kortare periods frånvaro här på bloggen, en semester från allt är väl inte fel ibland och så fick det bli efter EM tävlingen nere i Österrike.

Ett par dagar efter racet kom min dotter och hennes pojkvän ner på oväntat besök, dom hade fått nog av pissvädret här hemma och satte sig helt enkelt i bilen och körde raka vägen ner till oss. Det blev en trevlig vecka med mycket god mat och gott vin, vandringar och cykelturer, sol och regn men framför allt en trivsam och avslappnad vecka utan något spikat schema att följa.

Hela juli har för övrigt varit en helt fantastisk cykelmånad, jag älskar verkligen de höga bergen och vilken känsla det är att efter första veckan då de flesta stigningar är jobbiga även när man tar det lungt sedan sakta få känna hur det plötsligt går lättare och lättare. Från att ha cyklat på lätta växlar och ändå tagit i ordentligt till att sedan på ett mer avslappnat och naturligt sätt ta sig upp för branta entimmes långa klättringar utan att ens gå över distanspuls, det e grejer de...

Det enda smolket i glädjebägaren är väl att jag frontalkrockade med en geting häromdagen på det sista passet innan hemfärden, smack lät det och rätt mellan ögonen tog smällen... Jag som är allergisk och inte hade någon medicin med mig fick nu ett utseende som om jag gått en hård fight i ringen. Vi återvände till Borås igårkväll och i morse var jag hos läkaren och fick kortison, nu hopppas jag svullnaden går ner så att jag kan se ordentligt samt börja piska upp pulsen igen, jag ska ju köra landsvägs SM på fredag för tusan...

Vi vandrade i berg...

I ur och skur...

Vi cyklade...

Och jag frontade en geting...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback