För andra gången under åtta vintrar...

För andra gången under åtta vintrar här i Thailand har jag fått regn på mig under en träningsrunda, imorse kom det en liten skvätt inåt land men så fort jag närmade mig kusten igen så slutade det och väl hemma var det torrt och soligt. Det är ju fortfarande lite växlande väder efter regnperioden som nyss gått över men normalt sett kommer skurarna framåt eftermiddagen, nåja jag blev ju knappt blöt och varmt är det så ingen fara på taket...

En och fyrtio var jag ute och idag rusade inte pulsen som igår, kroppen börjar nog aklimatisera sig något antar jag. Det sägs ju att för varje timmes tidsskillnad tar det en dag för kroppen att anpassa sig, sex timmar skiljer mot Sverige så då är jag väl halvvägs igenom processen nu då. Det passar ju bra för då är jag helt på banan igen framåt lördag när det första hårda passet ska köras tillsammans med cyklister från thanyapura nere på Phuket, 85 kilometer varav 4 stycken 5 kilometers lagtempointervaller är vad som väntar. Jag ser verkligen fram emot att blåsa ur kroppen ordentligt igen...

Jag har också börjat beta av mina favorithak uppe i byn, idag blev det ett besök på det klart bästa soppköket som fick den äran att stå för lunchen, lika gott som vanligt...

Soppköket i "gröna huset"...

Dom har faktiskt lite annat än soppa också, 15 spänn gick denna ankan med ris på. Då ingår bordsvatten och en liten soppa också...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback