Hojjat...

Då var första dagen på cykel avklarad, jag fick tvinga mig till att hålla igen och inte köra för länge. Det är svårt att låta bli i den här miljön men jag har ju lovat mig själv att starta långsamt och försiktigt, en och en halv timme blev det och man märker hur lätt pulsen rusar, värmen och tidsskillnaden sätter sina spår i kroppen så det är nog smart att hålla sig till planen.

Två dagar till nu med lätt rull några timmar och sedan en vilodag på torsdag, på fredag ska jag ta ryggsäcken och cykla de 12 milen ner till thanyapura på Phuket för att träna med gänget där. Då blir det ett första hårda pass på lördag, sedan ett bra distanspass på söndag och på måndag cyklar jag 12 mil hem igen. Därefter är man väl igång igen på riktigt hoppas jag...

Här hemma börjar det bli ordning och reda på grejerna som ska fixas, jag har fått hjälp med att få igång bägge "mopparna" och dessutom varit iväg och köpt några häckplantor som ska planteras i de luckor i häcken där det dött några plantor sedan förra vintern. Detta fixar trädgårdsmästaren medan jag styr upp, skönt att få vara chef ibland...

En skön första runda...

Ett gott dopp i poolen efteråt...

Två nyservade "moppar" och några nya buskar på samma bild...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback