Planering...

Nu har jag en bra planering klar för hur träningen ska se ut framöver, inte 100% i detalj vad som ska göras varje dag men exakt vilken träningszon som är temat för dagen alla dagar fram till nyår. Vid sidan om har jag sedan en "passbank" dvs en samling med ett antal olika träningspass inom respektive zon som jag sedan kan välja av vid varje tillfälle. På så vis blir det inte lika förutsägbart och uppstyrt utan jag kan välja mellan olika alternativ men ändå få träning i den zon som är bestämd. Alla fem cykeldagar i veckan innehåller träning i zon fyra och över, det finns inga rena distanspass inplanerade men däremot distanspass som innehåller högintensiva delmoment. En vecka i månaden blir det en återhämtningsvecka med färre timmar och då bara ett pass upp i zon tre.

Om det blir bra eller dåligt återstår att se, alla moment jag behöver finns iallafall med och nu slipper jag vakna och tänka till om vad jag ska göra, det är bara att tro på sig själv och ge järnet...

Ingen cykling idag så då blir det ännu en matbild, ingen lyxmat men lokalt och grymt gott. Allt på bordet för 15kr...

Träningsplaneringen är nu klar för resten av året...

En liten tröst till er där hemma i vintermörkret, även i paradiset regnar det ibland...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback