Gravelbajkat...

Ett litet försiktigt grusvägspass på crossen blev det idag för att få igång cykelbenen igen efter allt promenerande i helgen, nu närmast väntar sedan två intervallpass på monarken och ett kortare distanspass ute på torsdag. Fredag är vilodag och på lördag väntar Abloc gravel challenge, en gemensam grusvägsträning på ca 80 km med en hel del tävlingsinslag lite grann som enduro ungefär. Det är inte först i mål som gäller utan jakten på poäng vid alla specialsträckor som avgör, flest poäng vinner och allra bäst blir den som samlat på sig flest poäng totalt när alla tre "tävlingarna" är avgjorda. Dvs i Borås, i Jönköping och på Öland. Själv missar jag ju de två sistnämnda med det ska bli kul att få vara med och "sprätta" lite nu på lördag iallafall, sedan får jag väl fortsätta mitt "sprättande" nere i Thailand...

Fick mig en lugn & skön sväng idag vilket var välbehövligt, benen är stela som stockar efter allt vandrande fram och tillbaka på Roms gator i helgen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback