Igår...

Jag hann inte skriva nåt igår efter Abloc gravelchallenge, full fart hem efter "racet" för att fira lite tidig jul med familjen. Jag åker ju iväg på fredag så bättre med lite för tidig julkänsla än ingen alls. Med åter till grusvägsrallyt, ett mycket bra och trevligt arrangemang av Mattias och Jonas från Abloc. Närmare femtio cyklister dök upp för att göra upp om poängen på de åtta specialsträckorna som låg jämt fördelade under de strax över åttio kilometer som vi körde totalt, vädret var med oss och fikapausen halvvägs blev mer njutbar i solvärmen än vad man någonsin vågat hoppas på såhär i slutet av oktober. Benen kändes fräscha och pigga och jag känner klart att formen är starkt på uppåtgående, ser med andra ord riktigt bra ut inför vintersäsongen i Thailand, några poäng plockade jag också med mig hem till målet så riktigt nöjd med dagen får jag säga...

Samling och genomgång av reglementet...

På väg upp mot Häglared...

Återsamling och poänutdelning efter varje "tävlings" segment...

Supermekaniker Inge i följebilen...

Fin fika med kaffe, bullar, läsk, korv mm...

Bra uppslutning med 47 startande, tyvärr gjorde ett mekaniskt haveri och ett nyckelbensbrott att två man fick bryta men det är sådant som hör till sporten...

En pulskurva som visar på allt annat än jämn och fin distansfart under de 80 kilometer vi cyklade...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback