Hemmablind...

Jag fattar inte hur jag kunnat missa såpass många fina stigar i stort sett utanför dörren där jag bor, nu har jag varit ute och rekat i två dagar och hittat helt fantastiska sträckor. Igår blev det två och en halv timme nästan bara stigcykling och jag var aldrig längre bort hemifrån än max en mil.

Jag har cyklat mountainbike sedan i början av nittiotalet och visst har jag varit i stora delar av området och cyklat förr, efter stormen Gudrun för många år sedan förstördes många fina stigar av skogsmaskiner och jag har hittade andra ställen att cykla på men åren går och naturen repar sig. Nu är det riktigt kul att återupptäcka både guldkorn från förr samt nya stigar som tillkommit.

Halvvägs in i passet igår mötte jag också Fredrik Bjuveus ute i skogen och vi slog följe, han är mycket ute i området och cyklar och visade mig några av hans guldkorn, (tack för sällskap & tips Fredrik...) Inspirationen är redan på topp inför alla fina rundor jag ska träna på i vår när jag kommer tillbaka till Sverige igen...

Här kommer några bilder från igår...

Någon har gjort en liten bro över bäcken mitt i skogen, fullt med däckspår vittnar om att det cyklas mtb och ändå har jag aldrig varit här...

Just här var det snabba & fina stigar...

Riktigt fint...

Ner mot Älmås naturreservat...

Fikapaus om man vill...

Ett av de bättre mtb pass på länge igår, alla foton från första halvan. Efter att jag slog följe med Fredrik hanns det inte med att fota något men andra delen var betydligt mer teknisk men ändå fullt cykelbar (med tungan rätt i mun på sina ställen)...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback