April weather blues...

Nu får det väl vara nog med aprilväder tycker jag, ganska soligt och fint nästan hela dagen, men bara nästan... När jag skulle ut och cykla en sväng ja då mörknade molnen och snön kom flygande...


Till helgen blir det tävlingspremiär uppe i Dalsland och trots väderläget ser jag faktiskt lite fram emot tävlingen. Jag föredrar fortfarande värme men jag är hoppfullt nyfiken på hur luftrören ska reagera efter mina sex akupunktur behandlingar, det är höga pollenhalter i luften nu och kylan är inte heller den till min fördel så det är verkligen sämsta möjliga förutsättningar. Eller kanske bästa möjliga förutsättningar egentligen, för ska jag testa om behandlingen hjälpt så ska det ju vara under förhållanden där jag tidigare inte klarat av att anstränga mig hårt.

Målsättningen med tävlingen är inte att prestera på topp utan mer att kunna ta i hårt med hög puls och fullt flås utan att få problem med andningen, placeringen är underordnad i nuläget men funkar kroppen som den ska så blir det väl dax att ta nästa steg och sätta upp lite andra målsättningar för resten av säsongen...

Idag är det lite April weather blues känsla, nu vill jag ha sommar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback