Gött köttat...

Idag är jag lite extra nöjd över mig själv, jag kände mig seg i huvet, täppt i näsan och nästan lite småsjuk men bestämde mig för att ändå försöka få till ett monarkpass nere i garaget. En flaska Umara Intend före passet för att tagga till och lite nässpray för att rensa rent, sedan gick det som en dans...


Det är nog allergierna som spökar och ställer till det med rinnande ögon och täppt näsa, det verkar tyvärr inte som att akupunkturen har fått bort dessa reaktioner. Däremot funkar luftrören som dom ska och det är ju där jag haft mina största problem tidigare, det är dom som har begränsat min prestation så "ta i trä" säger jag och håller tummarna för att dom forstsätter att fungera när det blir race...

Dagens pass blev 2 x 20 minuter stenhårda 30/90 intervaller och känslan i benen var det definitivt inget fel på, pigga och starka levererade dom bra watt och gjorde mig nöjd och belåten. Trots att jag totalt sett ligger långt efter i träningstimmar jämfört med tidigare år så känns det ändå bra, jag har betydligt fler korta/hårda kvalitetspass än tidigare samt fler vilodagar och det är väl det man behöver för att orka när man blir gammal. Dessutom är ju inte dom första tävlingarna så där jättelånga så att man behöver nån extrem uthållighet för att ta sig igenom.

Dalsland xc tar ju bara strax över två timmar och lidingöloppet har jag visserligen inte kört förut men det är ju snabbåkt sägs det så det blir väl under två och en halv timme för min del (hoppas jag) vilket ju inte heller är sådär jättelänge. Det blir väl först till Billingeracet som uthålligheten blir en faktor att räkna med och tills dess är det ju några veckor så jag ska nog hinna förbereda mig...

Ett bra pass i dag...

Jag tyckte väl det snurrade lite i huvet mot slutet av passet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback