Nästa äventyr...

Kortvecka och snart dax för nästa äventyr, en roadtrip till Danmark över påskhelgen står på tur. Närmare bestämt till trakterna runt Hilleröd och norröver upp till Tilsvide hegn där det förövrigt finns helt fantastiska mtb stigar.


Denna gång följer sonen Charlie, Mathilda och lille Casper med så det ska bli en trevlig påskhelg oavsett väder och ett par mtb rundor ska vi nog hinna med även om cyklingen inte har första prioritet denna helg.

I morse har jag nu fått min fjärde akupunktur behandling och redan efter första gången försvann ju känslan av att andas taggtråd när jag anstränger mig, tyvärr blir jag fortfarande slemmig i halsen och täppt i näsan men för varje gång ökar hon på med nålar och ström och idag rensade hon upp rejält då jag blev alldeles hes och rosslig efteråt. Något som är helt normalt och bara visar att kroppen reagerar, nu hoppas jag bara att det blir ett permanent resultat i slutändan.

Angående träningen just nu så går den väl lite upp och ner, vissa dagar är jag stark men ibland känner jag mig helt slut i kroppen. Det viktiga är nog att jag håller igång och framförallt lyssnar på kroppen, är jag trött så kör jag helt enkelt inte utan tar en extra vilodag vilket jag gjort oftare än någonsin denna vinter/vår. Jag inbillar mig att det kanske t.o.m är bättre än att träna som förr om åren, jag har ju alltid gillat att cykla mycket och även mått bra av att göra det men kanske har jag varit lite väl "manisk" ibland. För mycket av det goda är nog inte alltid bäst...

Sista helgen i april har jag anmält mig till Dalsland XC och då får jag väl en första riktiga indikation på om det gett något resultat det här med akupunktur, jag förväntar mig inga stordåd från mig själv resultatmässigt då jag ligger långt efter träningsmässigt men bara jag känner att kroppen fungerar skulle det göra mig jättenöjd. Min plan har ju hela tiden varit att försöka köra som bäst andra halvan av säsongen så det finns gott om tid att komma iform på...

Efter Dalsland ska jag köra både Billingen och Lidingöloppet MTB som uppstart/träningstävlingar för att sedan ta en seriösare träningsperiod fram till cykelrallarn den 4:e juni. Förhoppningsvis har vårvärmen kommit då för det är verkligen vad jag behöver för att mentalt få till det där lilla extra vad gäller träning, därefter väntar Lida Loop och här hoppas jag väl att någon typ av form ska börja visa sig...

Det är ingen värme ute men kaffe på verandan måste man ha i mitten av April...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback