Racerspport Dalslands XC...

Det blir en kort rapport då jag står mitt i en matlagning och ugnen strax är varm... Det var en kall morgon men solen sken och framåt start var det riktigt angenämt faktiskt, att jag inte är toppad på något sätt det visste jag ju om men trots det så gick det riktigt bra, fram tills 20 kilometer vill säga...


Där fick jag framhjulspunka och efter en stunds fumlande med en skumpatron som inte ville fungera blev det till att byta slang och pumpa med minipump, och då menar jag verkligen minipump. Jag kom iväg tillslut och jagade ikapp grupp efter grupp på min väg mot mål men självklart tappade jag stort på den gruppen jag låg i när jag punkterade så någon framskjuten placering var bara att glömma. Kroppen kändes fräsch och lungorna fungerade till 100 %, inga problem med luftrören idag och jag är glad som en lärka trots punktering. 

Det här är definitivt ett steg i rätt riktning och med lite mer träning då kanske formen kommer den också, då jäklar...

Förberedd för ett kallt race...

Nu står vi i Sunnanå hamn över natten, imorgon bär det av till Kinnekulle för lite regnbågsfiske och mtb cykling...

I "normala" fall när jag har problem med luftrören kommer jag knappt upp i zon fyra, idag var det en rejäl skillnad...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback