Dan före dan...

Idag vaknade "tomten" tidigt och kände sig riktigt laddad för rekordslakt på de stravasegment som skulle köras. Till och med frukost intogs innan passet för att inte missa några sekunder på grund av för lite energi.
(null)

Den första sjukilometers sträckan har jag ju KOM på sedan tidigare så där gick jag inte riktigt fullt 100% men ändå tillräckligt hårt för att sätta den näst bästa tiden någonsin, bara 14 sekunder från rekordet.

(null)
10,39 idag är ändå en riktigt bra tid vilket ger 41,6 i snittfart.

(null)
Sedan lugnt rull genom old town Takuapa innan det blev dags för den andra intervallen...

Här låg jag på fjärde plats innan dagens körning och målsättningen var självklart att klättra på listan.
(null)
11,29 på den lite mer kuperade sträckan och ett snitt på  37,1  tog mig ända upp till förstaplatsen och ännu ett KOM...

Ytterligare några minuter sakta rull för att ladda upp för den tredje sträckan och ett riktigt svårslaget KOM, jag låg tvåa sedan tidigare men det var en bit upp till förstaplatsen i tid och det skulle krävas en bra snittfart för att nå dit.

(null)
42,7 km/h i snitt och ändå "bara" en andraplats, fast bara med ynka två sekunder så nästa gång då jäklar. Och blir det inte nästa gång så har jag några månader på mig för nu är detta segment något som ska slås, de bara är så...

Det fjärde sjukilometers segmentet har jag redan KOM på så med den vetskapen och med priset mina ben fått betala idag gjordes det lätt för mig att skippa den sista intervallen. Av total intervalltid på strax över 30 minuter gick jag på rött i 20 minuter och det får duga som avslut på denna träningsvecka, nu tar jag julledigt en dag så hörs vi på måndag...
(null)
Ett bra avslut på veckan...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback