Mer än halvvägs...

Ja nu är jag mer än halvvägs in i denna träningsvecka, två pass kvar innan julafton. Ett distanspass och två intervallpass är gjorda med fin känsla även om jag börjar känna mig lite smått sliten, så vi får väl se om jag orkar köra så hårt som planerat på lördagens intervaller.

På de två intervallpass jag kört har jag hållt pulsen mitt i zon fyra. Effektivt, bekvämt och med marginal för att förhoppningsvis ha power kvar tills på lördag då jag tänkt trycka på vad jag klarar på de fyra stycken sjukilometers stravasegment som väntar. Till min hjälp kommer jag då ha Bernhard, Yan och Noi som alla ska köra samma intervaller med mig, det blir nog lite lättare att köra riktigt hårt när man har lite sparring, framförallt av Bernhard som har ett grymt tempodrag.

Nästa race som är bekräftat går först den 28:e januari, jag hade hoppats på något ytterligare redan nu i december vilket verkar vara kört men framförallt något/några till i januari och där är det väl inte kört ännu. Dom dyker ju upp ibland med bara någon veckas varsel så vi får väl leva på hoppet.

Ja, de var väl allt för dag då. Nu ska jag ner och få mig en massage på stranden så att benen klarar två dagar till...



(null)

(null)
Totalt åtta sjukilometers intervaller hittills denna vecka har resulterat i många minuter i zon fyra, ännu så länge är det dessa långa intervaller samt distans som jag fokuserar på för att få tillbaka en stabil grund, först efter nyår slänger jag in lite mer korta vo2max intervaller...

(null)
Jag får väl bjuda på en cykelbild också...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback