Mr Andersen...

Låt mig få presentera Mr Andersen för er, en dansk man jag träffade här första gången för några år sedan och som jag sedan cyklat med vid ett flertal tillfällen varje säsong. Imorse var första gången för denna säsong som vi möttes strax efter att jag cyklat hemifrån på min distansrunda, han hade samma planer för dagen som mig så vi slog följe och fick oss några trevliga timmar på småvägarna inåt land.

Vi kom att prata om cykling såklar vilket vi alltid gör, sedan kom vi in på det här med ålder osv. Jag frågade hur gammal han var och hur mycket han cyklar och fick mig ett förbluffande svar, jag cyklar mellan sju och tio mil varje dag sju dagar i veckan sade han, under hela tiden han är här nere. Han gör alltså som jag och tillbringar vinterhalvåret här nere på varmare breddgrader, förra året var han här i sex månader och cyklade ihop 1.500 mil. Ja ni läste rätt, ett tusen femhundra mil på ett halvår. Det blir över 500 träningstimmar för samma period, och åldern då. Jo gubben är 66 år gammal, jag säger bara en sak. RESPEKT !!!

(null)
Jag och Mr Andersen i samspråk på dagens runda...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback