Söndag...

Dagens distanspass på fyra timmar får avsluta denna veckas träning och det har varit en grym vecka måste jag säga, vid två tillfällen har jag kört min runda där jag har fyra stycken sju kilometers stravasegment att mäta mig mot. Under årens lopp har det blivit ett stort antal tröskelintervaller att jämföra sig mot på denna loop och nu i veckan valde jag att köra tre av de fyra segmenten vid två tillfällen. Totalt alltså sex långa intervaller och vet ni vad, tre av dessa sex gånger slog jag personbästa...

Det verkar banne mig som att jag är på G igen faktiskt, tiderna ljuger ju inte och att självförtroendet får sig en rejäl boost är välbehövligt efter en tung höst. Nu gäller det att fortsätta träna smart och lyssna på kroppen, dagens distanspass t ex blev ett par timmar kortare än vanligt när jag cyklade med Martin och Siam biketours. I vanliga fall efter att ha mött upp dom i Kurraburri cyklar jag med dom ända ner till Khao Lak för att sedan ta mig hem igen själv men inte idag, jag vek av tidigare när vi passerade i närheten av min by så fyra timmar och elva mil får räcka för tillfället istället för dom sexton mil rundan brukar innebära för mig. Jag gillar fortfarande att cykla lååångt och mycket men nu håller jag bestämt igen, man blir inte yngre direkt och återhämtningen blir bara viktigare och viktigare med åren.

Imorgon börjar jag nästa vecka med en vilodag och sedan kör jag på igen med tunga tröskelintervaller, styrkan och trycket i benen är något jag kommer prioritera hela vintern, jag vet min maxpuls sedan länge och att jag redan klarar att ligga väldigt högt i puls här nere innebär väl att det blir svårt att göra något mer där, jag tror snarare att mer styrka/tryck i benen med den pulskurva som jag har är "hemligheten" för att jag ska cykla ännu snabbare framöver...

(null)
3x7 km tröskel på tunga växlar ska ge bra tryck i benen , detta pass från i onsdags.

(null)
Och här har vi samma pass fast i fredags.

(null)
Idag blev det en lugnare distansrunda på strax över fyra timmar, kortare än vanligt men med en långsiktig plan om att utvecklas åt rätt håll och bli både starkare och snabbare..,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback