3x7,2 km sweetspot...

Imorse testade jag att ta i lite försiktigt igen för första gången på länge, 3x7,2 kilometer sweetspot/tröskel intervaller. Det gick faktiskt helt ok och både puls och lungor hängde med bra, värre var det med benen och formkänslan men det var ju också väntat. Det är inte bara att återkomma in i gammal fin form direkt efter en längre tids sjukdom.

 
Nu vågar jag iallafall sikta framåt igen och imorgon ska jag ner till khaolak för att träna lite "djungelmtb" på Toys bana, på söndag åker vi troligtvis ner till Phuket för att köra in oss lite på nästa helgs tävlingsvarv och sedan är det ju bara en vecka kvar till just Thalang XC race. Om det går att komma tillbaka till en hyfsad form såpass snabbt är väl tveksamt och kommer de bästa konkurrenterna blir det tufft att nå en pallplats, det går dock en annan stor tävling på östkusten samma dag så kanske får jag lite lättare motstånd än normalt och då kanske kanske kanske jag kan få till ett bra race ändå...
 

Pulsen och lungorna svarade bra idag och jobbade mer åt tröskel än åt sweetspot, det är bara benen som behöver smörjas upp lite...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback