Kämpar på...

Den senaste veckan har jag kört fyra 30 minuters rullpass på monarken, 170 watt och låg puls bara för att hålla igång cirkulationen lite. Det har alltså absolut inte varit tal om någon träning utan mer som ett alternativ till en kort promenad, jag är ju inte dödssjuk och då skadar det nog inte att lite försiktigt röra på sig emellanåt...


Jag har haft stenkoll på både pulsen och wattmätaren för att inte gå på för hårt och alla passen har varit helt identiska.
3/2 hade jag 108 i snittpuls och en rekomenderad återhämtningstid på 16 timmar.
4/2 hade jag 111 i snittpuls och en rekomenderad återhämtningstid på 15 timmar.

Med tanke på den låga belastningen och den långa återhämtningstiden beslutade jag mig för att vila helt några dagar innan jag testade igen.

8/2 fick jag 108 i snittpuls och en rekomenderad återhämtning på 13 timmar och så idag då, jo nu börjar nog kroppen återhämta sig från förkylningen för nu fick jag 109 i snittpuls men en kortare återhämtningstid på bara 9 timmar. Det går alltså äntligen åt rätt håll...


Jag fortsätter att kämpa på och nu äntligen tror jag det går åt rätt håll...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback