På gång, eller ?...

Jag somnade som en gris igårkväll vid 11 tiden och vaknade först 09,30 imorse. Kände mig fruktansvärt seg och konstig i kroppen, snuvig och torr i halsen var jag också och jag bestämde mig omgående att inte gå upp och cykla en liten runda som planerat. Jag var då ganska säker på att jag åkt på ett rejält bakslag men sedan ju längre dagen gick så piggnade jag till och efter en liten eftermiddagslur så kom jag faktiskt ut på cykeln i en timme, nu efteråt känns det bara bra så imorgon siktar vi på två timmar.


Planen har varit att köra en timme idag, två imorgon och tre på lördag. Lugna sansade pass för att aklimatisera mig och försiktigt komma igång igen efter influensan. Känns allt bra så väntar ett långpass på ca 170 km på söndag tillsammans med Toy och grabbarna, fast det är ju några dagar dit och jag tar en dag i taget för tillfället. Efter både en tre veckors influensa och en lång flygresa hit med sex timmars tidsskillnad är det svårt att tyda kroppens signaler till 100%. Är jag äntligen på gång igen, eller ?...

Jag kom ut en stund till slut...

Min träningshoj denna sista månad, blir det nåt XC race den 5 mars så blir det helstelt, lätt & snabbt med andra ord...

Matchande linjer i gatan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback