Dagen före...

Ja nu är vi här dagen före ett race igen och nervositeten börjar komma smygande, mest orolig är jag för att min lättaste utväxling på 36X28 inte ska räcka till i den grymt branta avslutningen. Vi kommer åka iväg i god tid imorgonbitti så jag kommer som tur är hinna med att känna på backen åtminstånde en gång innan start.


Det ser ut som att det blir ett blött race också, enligt prognosen ska det regna kraftigt hela helgen och här uppe hos oss har det pissat ner sedan tidigt imorse. Det blir helt klart en ny upplevelse att tävla i regn här nere och hur halt det eventuellt kan bli har jag ingen erfarenhet av sedan tidigare så det får väl bli att ta det lite försiktigt imorgon, åtminstånde i början av loppet tills man fått in känslan lite...


Det var bara att skölja av både mig och hojjen efter förmiddagens "skitrunda" i regnet...

Dottern som kom ner igårkväll hade nog tänkt sig ett annat sätt att tillbringa första dagen än under en filt ute i hyddan. Nu är dom dock på väg till khaolak för att slå klackarna i taket, själv ska jag strax gå och lägga mig. Klockan ringer 05.00 imorgon...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback