Det släpper inte...

Lördag morgon och jag är återigen lika tung och "slaggig" i kroppen som tidigare i veckan, igår försökte jag mig på ett pass med 3x12 minuters sweetspot intervaller och det gick faktiskt helt ok. Pulsen svarade som den skulle även om jag var lite småseg i benen och jag trodde då att nu släpper det, nu är jag på rätt väg igen...


Men idag är jag tillbaka på ruta ett igen, tjock i halsen och samma känsla i kroppen som tidigare. Kanske den hårda massagen som jag tog igår på stranden i hopp om att all var bra igen hade helt motsatt verkan, för det vet jag sedan tidigare att en bra massage kan ju också frigöra en massa "slagg" i kroppen som gör att man blir rejält seg. I och för dig väldigt bra då skiten måste ut på nåt sätt men frustrerande då det tar såpsss lång tid...

Jag hade ju också en stadigt stigande form under åtta veckor med en riktigt topp och kanonkänsla strax innan jul så det är väl inte så konstigt att det kommer en "dipp" till slut, det kan ju inte fortsätta kännas super i all evighet. Nu ska jag strax ut och rulla lugnt ett par timmar och förr eller senare vänder det igen, det vet jag...






Gårdagen tillbringades nere på memories beach eller surfstranden som vi säger här i huset. Den enda långgrunda stranden i khaolak och när förhållanderna är bra så kryllar här av surfare...


Inget för mig men dottern lowe brukar hyra en bräda och testa ibland...

Igår var vi kvar ända tills solnedgången, sedan tog vi mopparna ner till Jims fiske i Bang niang för att njuta av en fyrarätters fiskmiddag tillagad av vår storfångst från fisketuren häromdagen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback