Nu är det kört...

Till slut bröt det ut ordentligt, skiten jag kännt att jag haft i kroppen under en månads tid nu. I måndags dagen efter racet rullade jag ut för en timmes recoveryride i zon ett, efter en stund talar min garmin om för mig att jag har dålig återhämtning och när jag kommer hem efter den mycket lugna turen så står det 28 timmars återhämtning på displayen.


Detta är första gången jag går en sådan respons från min garmin, hur det mäter detta vet jag inte och igår när jag vaknade så var så var det bara att inse faktum, kraftigt förhöjd puls och helt matt i kroppen.Nu var jag sjuk på riktigt och det var bara att ställa in träningen, idag är det ännu värre med värk i hela kroppen, ont i halsen/bröstet och jag är riktigt snorig...

Skitvädret fortsätter, den kassa känslan i kroppen förvärras och nu är sjuk, fan nu längtar jag hem på riktigt... på söndag går sista racet innan jag tillfälligt jag åker hem två veckor och att jag ska kunna tävla på söndag ser jag i dagsläget som omöjligt, då krävs det att jag likt en knockad boxare reser mig på tio i den sista ronden vänder på matchen. Fast det har ju faktiskt hänt förut, nu senast i söndags...

Ja så länge jag lever finns det ju hopp och nu är det medicin och sängläge som gäller, tyck gärna lite synd om mig så känns det bättre tack...

Lite bilder från i söndags, här den över 100 damer stora D-elit klungan... 

Det är kul att vara veterancyklist när det är såhär stora startfält, här H-60 med över 100 startande...

Allra störst i söndags var H-50 klassen med 200 startande...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback