Nu skiter jag i allt och säljer hojjen...

Nä så dramatiskt som det låter är det faktiskt inte, min racer här nere har varit såld sedan länge men jag skulle lämna över den först efter morgondagens race. Nu blir det ju inget tävlat imorgon och inget tränat överhuvudtaget förrän jag är hemma nästa vecka, därför lämnade jag över cykeln till en ny och lycklig ägare redan idag.


När jag kommer hem ska jag iväg till Allebike och hämta ut både en ny racer och en MTB, jag går Allé in så att säga. Det är kanonbra cyklar till superbra pris och man får alltid superbra service så det var ett lätt val av ny cykelleverantör inför 2017.
Mountainbiken blir en hardtail med SRAM Eagle Gold, Rock Shock sid WC gaffel och sedan får jag se vad för hjul jag väljer. Racern blir en ultegra utrustad maskin med förhoppningsvis ett par fina carbonhjul, vi får se exakt när jag är hemma och kan se vad alternativen är men ultegra räcker gott för mig. Mekaniska växlar förståss, jag är nog lite gammaldags där men gillar när jag kan fixa med grejerna själv...

Kvar här nere står min gamla Allebike med stel gaffel som Madde använt några år, jag ska bara ta med en längre sadelstolpe och styrstam så blir den perfekt för mig när jag är tillbaka igen för den avslutande månaden...

Som ni märker så gnäller jag inte om nån sjukdom idag, jag är fortfarande dålig men det går sakta åt rätt håll. Beslutet att stå över morgondagens race var helt rätt och jag har accepterat situationen som den är, jag kommer igen var så säkra...


En ny och mycket lycklig ägare...

Här står den gamla trotjänaren, med ny sadelstolpe och styrstam så passar den perfekt till mig igen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback