Nu släpper det...

Årets första pass är nyss avslutat och nu känns det äntligen som att jag är på gång igen, jag körde min intervallrunda med fyra stravasegment på vardera strax över sju kilometer. Detta ger mig fyra halvlånga intervaller på ca 11-13 minuter beroende på dagsform och vindförhållanden.


Dagens första intervall klockades för näst bästa tid någonsin, i den andra intervallen tangnerades den bästa tiden exakt på sekunden. På den tredje intervallen blev det näst bästa tid och på det fjärde och sista så klockades jag för en tredje bästa tid.

Inga rekord men helt klart godkända tider och nu känns det äntligen som att jag är på gång igen. Imorgon väntar samma runda och intervaller fast med betydligt tyngre växlar och lägre kadens, på onsdag blir det ett distanspass och sedan får jag se hur jag lägger upp det inför helgens tävling. Jag ska försöka ta mig ner och provköra varvet i slutet på veckan, mest för att jag vill känna på den 350 meter långa och som max 29% branta avslutningsbacken...

Dax för ett dopp...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback