Alsace...

Nu är vi nere i Alsace och snurrar, läget är helt ok även om det tar tid för kroppen att bli helt återställd efter min senaste sjukdomsperiod, jag har haft kass återhämtning efter cykelturerna och är fortfarande lite smått rosslig i luftvägarna men tack och lov inte värre än att jag har kunnat röra på mig lite försiktigt. Ingen hård träning alltså då jag hållt mig i de lägre pulszonerna men jag har fått bra med tid på cykeln och det är nog det viktigaste just nu...


Det första passet med hög intensitet blir först på söndag då det är race och då är det hela tre veckor sedan jag på lida loop senast pressade upp pulsen på rött, det lär nog kännas i både ben och lungor men så är det och det är väl bara att gilla läget liksom nu när omständigheterna är som dom är...

Naturen häromkring är riktigt nice med urskogsbeklädda kullar på strax över 1000hm som genomkorsas av oändligt med underbara singeltracks blandat med grusvägar av varierad kvalité och jag ser verkligen fram emot söndagens race på 90 km och totalt 2250 hm...

Vi har legat uppe vid tävlingsområdet i wangenbourg-engenthal några dagar och cyklat på delar av banan men nu har vi flyttat oss söderut ca 80 km för att kolla in lite vingårdar och cykla racer, vi bor på en ställplats i en liten pittoresk by inte så långt från "Ballon d' Alsace" en av de lägre med sina 1400+hm men ändå historiskt sett en betydelsefull klättring från touren, tanken är väl att jag ska försöka hitta dit imorgon vilket innebär några goa timmar i sadeln...




Wangenbourg-Engenthal med sina 280 km utmärkta mtb leder 👍👍🚴

Därborta bor vi nu bakom vinrankorna...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback