Sista dagen med gänget...

Då vart den sista gemensamma söndagsrundan avslutad härnere och jäklar vad jag väggade idag, strax över tio mil distans utan frukost för att få ett riktigt bra fettförbränningspass var planen men något gick fel...


Det brukar inte vara några större problem att köra såhär men kanske är det värmen som spökar, det var 31 grader i sovrummet igårkväll när jag gick till sängs och antagligen var jag alldeles för tom på vätska redan när jag vaknade imorse. Jag använder inte aircondition utan tycker det räcker med en takfläkt, iallafall som oftast men inatt var det nog lite väl varmt.

Efter en svettig natt var det som sagt troligtvis för mycket minus på kontot redan från början för att cykla utan energi och även om vi stannade halvvägs uppe i khao sok och fyllde på depåerna så var det för sent, det blev en extremt tung dag på cykeln och med över 35 grader på hemvägen så hjälpte det inte hur mycket jag än drack. Jag väggade Big time idag och nu är det bara att slicka såren och komma igen...

Som ett resultat av dagen kommer jag inte köra några intervaller imorgon, nu blir det två 90 minuters lätta rullpass de sista dagarna då jag helst vill vara så fräsch som möjligt inför den långa resan hem, det tar hårt på kroppen ändå att flyga såpass länge så det gäller att vara lite extra försiktig med hälsan. Nu ska jag sova ikapp lite tid då jag var uppe riktigt tidigt imorse och en liten lur måste ju vara väldans bra för återhämtningen tänker jag...

Jag skulle nog startat med något annat än bara vatten i flaskorna...

Sista rundan med gänget för denna gång...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback