Tre långa tröskelintervaller...

Jag har ett varv jag kör med tre långa tröskelintervaller, egentligen är det fyra 7 kilometers stravasegment på rundan men det är sällan jag kör hårt på alla fyra. Jag är väl för vek antagligen för jag brukar vara bra trött efter den tredje...

 
Nu vet jag inte om jag kör för hårt ibland då jag gärna vill ligga högt i zon fyra, idag kände jag mig lite seg och hamnade mitt i zonen (85% av maxpuls) på varje intervall och egentligen ger väl detta nog så bra träningseffekt då varje intervall ligger på 11-13 minuter beroende på vind och dagsform. 
 
Det kanske är bättre göra som idag och ligga lite lägre i zonen samt köra fyra intervaller istället, då får jag ju mer effektiv tid och så kan jag ju köra hårdare när det är kortare intervaller...
 
 

Fick iallafall till tre hyfsade intervaller idag...

 

En bild från tävlingen i söndags, inte så konstigt att jag fick ut bra med syre i benen med det "luftintaget"...

 

Här kommer tvåan & trean i tävlingen en liten stund senare...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback