18 maj 2017...

18:e maj, dagen då sommaren äntligen visade sitt rätta ansikte. När jag vaknade i morse och gick ut på verandan kännde jag direkt att det var något annorlunda i luften, det kan ju vara enstaka varma dagar på våren men när man känner den där speciella sommardoften för första gången då är det något mer än en varm dag på gång. Då är det på allvar liksom, äntligen...


Ikväll blir det lagtempoträning med raceråkarna i stan, fyra mil full gas och "no mercy" gäller. Släpper du så är du borta så enkelt är det, värre än värsta racet så det gäller att vara ordentligt uppvärmd. Jag kommer köra en extra runda på en timme innan vi träffas och likaså efteråt för att rulla ur benen, på så vis får jag ca tre timmar totalt varav ca en timme på nästintill max. Det blir en bra träningsdag och det fina vädret till ära ska jag ta fram min finaste cykeltröja för att fira in säsongens första dag i "kort kort" på bästa möjliga sätt...

Det är fler än jag här i familjen som trivs med värmen...

Så får man ju också äta glass när det är varmt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback