De första fyra dagarna...

Nu har de första fyra dagarna passerat och vi börjar komma i ordning här i huset, det är alltid lite småsaker som behöver ses över och denna gång var det tvättmaskinen som strejkade. Som tur var så hittade jag en reparatör uppe i byn och för 200 spänn funkar den igen, so far so good...

I söndags var jag ute och rullade för första gången och i vanlig ordning med en liten konstig känsla och förhöjd puls, tidsomställningen och värmen brukar vara orsaken till detta och redan dagen efter så kändes det mycket bättre. Idag körde jag ett par timmar med Bernhard, min kompis från Österrike som också bor här nere om vintrarna. Jag vet inte riktigt vad som gör det men helt plötsligt känns det som att jag har medvind vilken riktning jag än cyklar åt, det måste vara miljöombytet helt enkelt...

Nu blir det en vilodag imorgon och sedan ska jag prova på lite hårdare körning tillsammans med Bernhard, jag kommer nöja mig med att ligga på hans rulle det första passet, han ska köra femminuters intervaller och han har ett grymt tempotryck. Han vann faktiskt den första tävlingen för någon vecka sedan där han gick loss med en annan cyklist efter halva racet, sedan med ca milen kvar gick han solo och går imål med en snittfart på 43,5 km/h. Visserligen ett kort race på bara 45 kilometer men ändå, bra fart för en 50 åring...

Nedan lite bilder från dagarna som gått...

(null)
Glad att vara tillbaka trots lite regn första dagen..

(null)
En fin kväll hemma i huset...

(null)
#baaw

(null)
Vi har gått på stranden...

(null)
Ätit god mat...

(null)
Och jag har cyklat mitt första tredagars block...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback