Framsteg...

Nu har jag två veckor med regelbundna aktiviteter och inga bakslag bakom mig, det är såklart inga hårda pass ännu men det känns ändå att kroppen svarar positivt och att det går åt rätt håll för första gången på väldigt länge.
I måndags cyklade jag ett distanspass ute i skogen och i tisdags sprang jag en sväng ute i samma skog följt av core/styrka. Jag var också iväg på kvällen och fick mig en grym massage för att rensa lite skit ur kroppen.  I onsdags kördes en timme på monarken och igår hade jag lite aktiv vila i form av yoga samt lite lätt core/styrka, i morse blev det 40 minuter på monarken följt av 20 minuter på löpbandet.
Hjärtklappningen som kommit och gått sedan i sommras har jag inte känt av och yrselanfallen jag haft så fort jag rest mig upp kommer allt mer sällan vilket är ett bra tecken Jag har också ett sista läkarbesök inbokat innan jag åker till Thailand och där hoppas jag få bekräftat att blodtrycket är nere på normala nivåer igen, så i det stora hela känns det riktigt bra faktiskt.
För att jag ska kunna välja fritt vilken typ av träning jag kan köra i vinter så är bägge cyklarna medbokade på planet, både racer och mtb alltså. Motivationen och längtan finns här verkligen och hoppet har tänts om en bra vintersäsong trots allt och då menar jag inte resultatmässigt utan rent cykelmässigt, bara att få känna mig frisk och att överhuvudtaget klara av att cykla om dagarna räcker för mig.
Nu närmast väntar dock en weekend helt utan andra aktiviteter än att få träffa och umgås med min dotter som bor uppe i huvudstaden, Stockholm here we come...

(null)
Här några bilder från veckans aktiviteter, ovan en fin distansrunda i måndags...
(null)
7,5 km trailrunning...
(null)
Monarken... 
(null)
Yoga, core&styrka...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback