Samma visa idag...

Efter ett lugnt monarkpass utan intervaller på 50 minuter följt av 10 minuters jogg på bandet, alltihopa på en ansträngningsnivå som normalt borde varit lågt i pulszon två så visar träningsbelastningsvärdet på min garmin även idag på mycket hög belastning.

Det är lurigt det här, jag känner mig visserligen lite ringrostig efter några veckors sjukdom men det känns ändå inte dåligt på något vis, pulsen är fortsatt onormalt hög när jag anstränger mig men vilopulsen på morgonen är helt OK och så är det det här med träningsbelastningen, jag vet ju hur hårt jag brukar behöva köra för att hamna såpass högt som 97 på skalan och då borde jag definitivt inte hamna där uppe efter dagens pass.

Jag vet inte riktigt vad jag ska tro, garmins mätningar är kanske inte helt tillförlitliga men för säkerhets skull så blir det en vilodag imorgon. Sedan får vi se om jag vågar köra de två långa distanspass med ck Olympic på 15 resp 10 mil som planerat i helgen eller om jag kanske börjar lite försiktigare då läget nu är som det är...

(null)
Jag gillar att avsluta med en kortare jogg på bandet...

(null)
Lugnare pass idag men högre värde än igår ??



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback