Inte riktigt som planerat...

Helgen blev inte riktigt som planerat, träningsmässigt alltså. Lite lätt förkylningskänsla gjorde att intervallerna i lördags ställdes in och söndagens långpass med landsvägsgänget fick också stryka på foten. Nu är jag inte jättesjuk utan har bara lite lätt känning av snuva men då flera i min nära omgivning är sjuka så tar jag det säkra före det osäkra så här med veckan kvar till bockstensturen.

Men, jag har ändå inte varit helt inaktiv i helgen utan ett par lättare pass fick ersätta de två planerade betydligt hårdare träningsdagarna. Nu fick jag istället möjlighet att i lugn och ro testa och justera in min nya "gravelbike" som jag hämtade i fredags hos Allebike.

Jag skriver "gravelbike" och inte cyclocross för den skall uteslutande användas som grusvägsracer, både på landsvägsträning för att slippa trafiken på de större vägarna, nu ges ju möjligheten att mixa grus och asfalt. Sedan väntar även  en del grusvägsrace nästa säsong, det var som ni säkert förstått jäkligt kul i Danmark förra helgen så det fick helt enkelt bli ännu en cykel i garaget. En timme i lördags och drygt två och en halv i går på grusvägarna häromkring med miniverktyget i ryggfickan och nu är justeringarna gjorda, sitter som gjuten i sadeln och ser redan fram emot nästa sommars "gravel" rejsande...

Förövrigt så pågår min sedvanliga förebyggande förkylningskur med coldzyme, nässpray och whiskey gurgel. Bockstensturen here we come...

(null)
I går fick jag sällskap av min son som också ska köra bockstensturen på lördag...

(null)
Min nya "gravelbike"...

(null)
Med tillräckligt utrymma att köra 29" X 2,1 mtb däck...

(null)
Jag kommer börja med att byta ut de 33mm crossdäcken till 42 mm , sedan blir nog komforten perfekt för varierad grusvägscykling...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback