Klassbyte...

Jaha, det här känns allt lite konstigt måste jag nog säga, helt plötsligt är man motionär på riktigt...
Vi tar det från början, jag har ju varit lite smått snuvig under veckan och inte speciellt pigg i kroppen heller, jag har ändå levt på hoppet om att det skulle gått över tills imorgon men tyvärr är det nu bara att inse att 100 km tävling allra högst troligt blir en alldeles för stor påfrestning. Jag har chansat förr i liknande situationer och då blivit ordentligt sjuk efteråt, något jag inte vill upprepa igen...

Nu är det också så att min son ska köra 50 km motionsklass imorgon och då tänkte jag som såhär, jag är ju ändå inte  inte jättesjuk utan vill bara inte riskera att köra ner kroppen totalt och förvärra förkylningen vilket jag lär göra på den långa distansen. Men 50 km motionsklass, det kanske jag klarar utan efterdyningar och dessutom får jag "tävla" tillsammans med min son för första gången. Bara det är ju ett riktigt bra argument i sig för att klassa ner sig i motionsklass tycker jag, även om det trots allt känns lite konstigt...

Ja ja, jag skrev ju tidigare i veckan om att situationen var lite osäker och att det "får bli vad det blir", nu blev det så här och det är inget mer med det. Veckan som kommer får väl visa om jag gjorde rätt eller om jag skulle struntat i att köra helt och hållet...

(null)
Det känns lite snopet att missa ännu en Bockstenstur 100 km men förhoppningsvis håller jag mig frisk istället och på så vis blir starkare inför andra race senare i höst/vinter i Thailand dit jag snart drar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback