Har jag gjort rätt...

Det närmar sig tävling igen och som alltid kryper nervositeten och osäkerheten fram och spökar, har jag gjort rätt nu när jag tagit det lite lugnare den sista veckan eller skulle jag kört på som vanligt? Skulle jag kanske kört lite mer korta intervaller mot slutet för att få upp flåset ännu bättre?  Skulle jag kanske trappat ner ännu tidigare än jag gjorde för att få den återhämtning jag känt att jag behöver och den formtoppning som jag ville ha...

Ja frågorna är många och min osäkerhet är stor, jag är inte så fräsch som jag önskat trots en lugn vecka "so far". I måndags vilade jag ju helt och i tisdags körde jag bara 90 minuter inklusive två "sweetspott/lättare tröskel intervaller. Igår rullade jag två timmar lätt men jag känner mig fortfarande trött i kroppen efter de inledande sex veckorna här nere, därför slänger jag in en hel vilodag idag igen inklusive en timmes mjukgörande massage...

Men sedan får det allt vara bra med att vila sig i form, imorgon måste jag få igång benen igen inför racet, ett kort 90 minuters pass med lite blandade intervaller för att väcka upp kroppen och sedan kör vi väl en sväng på banan på lördag för att reka de avslutande milen. Jag har tävlat på stora delar av banan tidigare och känner till alla tuffa backar och avgörande partier, det är egentligen bara typ sista fem kilometrarna jag inte kört förut och det ska tydligen vara ganska små smala vägar avslutningsvis så det kan ju vara mödan värd att kolla upp vad som väntar sista biten in mot mål...

Startlistan har kommit ut och totalt sett blir vi 105 startande men då snackar vi alla klasser, det är fyra åldersklasser förutom elitklass men vi startar ju ihop och kör samma distans så det blir nog tufft ändå trots relativt små startfält inom respektive tävlingsklass, dessutom är nästan halva det totala startfältet västerlänningar vilket ju är roligt. Vi blir b.l.a fem Svenskar och två Danskar till start så Skandinavien är bra representerat, vidare syns en hel del engelsk/amerikansk/Australien klingande namn samt några tyska, spanska, franska och italienska i listan förutom då att det finns ett antal riktigt starka thailändare till start så svettigt värre lär det bli, åtminstånde om vi vill vara med där framme och slåss om topp placeringar, och det vill vi ju...

(null)
Har jag gjort rätt vägval nu som uppladdning inför tävlingen på söndag, ja det återstår att se.. Jag känner mig inte helt 100% ännu men så är det är ju inte heller Söndag idag och det är ju först då det gäller...



Kommentarer
Postat av: Torsten

Du har gjort rätt ( dessutom kommer det ju ett liv även efter helgen.... )

2018-12-06 @ 23:04:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback