Lucia...

Ja idag är det lucia även här nere i paradiset, årets glögg har vi med oss och vad passar inte bättre än lite pepparkakor och ett riktigt kallt (med is i) glas starkvinsglögg di limone 2018.
(null)
Årets glögg med influenser från Italien...


Men först lite om hur dagen varit, den började med kaffe på stranden innan jag gav mig ut på ett pass med blandade intervaller. Först 7 km tröskel, sedan 4x3 minuter vo2max och sist men inte det lättaste 10 stycken 40/20, jag gick ut alldeles för hårt på dagens pass och fick faktiskt bryta efter "bara" sex stycken 40/20 då jag knappt fick runt benen längre där på slutet. Gör om och gör rätt nästa gång blev lärdomen från dagen och redan imorgon får jag se om jag lärt mig något för då ska det köras fyra stycken sju kilometers trösklar...

(null)
Tid i pulszon blev väl ok...

(null)
Men den första treminutaren blev nog väl hård för sedan dalade pulsen resten av passet...


Sedan tog jag en sväng på motorcykeln ner till pakweep och vidare till "restaurangen i floden" för lite lunch. Därefter gick turen tillbaka och upp till Takuapa för att fixa några småsaker samt för att klippa mig, det sistnämnda gick på 25kr inlusive rakning på gammalt vis med rakkniv. Lite lätt nervöst måste jag erkänna men inget blodvite denna gång...

(null)

(null)
Ett lunchställe väl värt ett besök...

(null)
Och sist då en cykelrelaterad bild med ett snyggt kit med tröja från Siam biketours och byxor från 8848altitude samt en matchande trädgårdshörna...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback