Racerapport Thanyaphura cycling race...

Jag ska göra rapporten kort då jag är dödens trött och bara vill gå och lägga mig, för det första så blev det ingen "open" tävling med gemensam start utan alla klasser startade separat. Nu gjorde det inte jättemycket då vi i H-50 var största klassen med 30 startande så det blev ju åtminstånde en liten klunga...

Strax över 100 km och lite smått upp och ner hela tiden plus ett par riktigt branta " knäppar" gjorde att klungan krympte vid varje backe, halvvägs ut på varvet var vi väl 10 gubbar kvar men sedan hände ingenting mer, ingen ville köra utan alla väntade på spurten verkade det som. Snittfarten för dagen blev låg och det hela var väl mer som en söndagsträning med lite fartlek emellanåt.

Med tre kilometer kvar till mål får jag återigen kramp och nu börjar jag bli ordentligt trött på det här med återkommande kramp, jag dricker bra, jag använder salttabletter, sportdryck och gel. Vad mer kan jag göra ???

Nåja, jag provade olika växlar och märkte att stående på tyngsta växeln fick det faktiskt att ta sig fram utan att det nöp, så med 50x11 genom fyra nittiogradare de sista två kilometrarna segdrog jag mig som ett diesellok fram till en andraplats av de 30 startande gubbsen i min klass, jag fattar inte riktigt hur det gick till men jag hade likaväl kunnat bli sist i spurten så glad ändå 😃

Elitkillarna Samuel Lord och Carl Jarnhagen gjorde båda en riktigt bra deput på thailändsk mark, Samuel kom med i rätt utbrytning på tre man och lyckades bli tvåa i spurten, Carl kom in som fin 10:a i en av smågrupperna som gjorde upp om resterande placeringar. Riktigt bra jobbat grabbar 👍👌

(null)
Prispallen i H-50

(null)
Topp 10 i H-50

(null)
Prispallen H-elit



Kommentarer
Postat av: Anonym

https://eat2run.com/2017/06/15/cramp-prevention-treatment-runners/

https://bikerumor.com/2016/06/02/review-hotshot-resets-nerve-muscle-communication-prevent-cramps/

2018-12-09 @ 14:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback