Vi rullar vidare...

Ja efter torsdagens vilodag har jag "bara" rullat lätt två timmar om dagen i går och idag, jag känner mig lite lätt sliten i benen och tar det därför extra försiktigt nu. Det är ju bättre att känna mig fräsch och pigg några dagar för tidigt än för sent inför racet nästa söndag. Imorgon blir det dock lite längre då vi ska köra ihop med thailändarna på deras söndagsrunda upp över bergspasset till khao sok nationalpark, samma sväng som vi själva körde tidigare i veckan. Det blir strax över tre timmar och troligtvis ganska lungt förutom upp över bergspasset där farten släpps fri, jag kommer själv köra på hårt där för att försöka hitta den rätta känslan och kadensen inför nästa helgs race. Sedan blir det lugnt och fint tempo på tillbakavägen...

Sedan är planen följande, efter sex veckor med väldigt många träningstimmar blir det en betydligt lättare vecka vilket innebär att på måndag vilar jag helt och på tisdag blir det ett kort 90 minuters pass med ett par tiominuters intervallblock, intensiteten på intervallerna får dagskänslan avgöra. På onsdag ska jag till immigration och göra en förlängning av mitt visa så den dagen blir också en vilodag, torsdagen samma som tisdagen och på fredag rullar jag bara lätt ett par timmar. På lördag kör vi ner till Phuket och hämtar ut nummerlappar samt sticker ut en "kortis" och kollar in avslutningen på tävlingsvarvet och sedan har vi då söndagen och då jäklar ska det sprätta i benen, jag är grymt "taggad" nu...

(null)

(null)

(null)

(null)
Som synes har vi det riktigt bra härnere och framförallt jag har fått en grym start på thaisäsongen, först några bra veckor för mig själv för att komma igång följt av en grym period med många mil och långa klättringar uppe i norra Thailand med Siam biketours och nu då under tre veckors tid möjligheten att träna med tre duktiga U-23 cyklister från Sverige...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback